Метою викладання навчальної дисципліни «Академічні студії» є ознайомлення здобувачів із основними засадами студентського життя, правами та обов’язками студента, особливостями студентської діяльності, засобами її оптимізації, системою цінностей сучасного студента.
Основними завданнями вивчення дисципліни є засвоєння певних знань, умінь, навичок, закріплення та систематизація здобутих знань, їх застосування при виконанні практичних завдань та наукових робіт.
Компетентності та програмні результати навчання за дисципліною:
- Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
- Здатність бути критичним і самокритичним.
- Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
- Здатність працювати в команді.
- Здатність планувати та управляти часом.
- Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
Після вивчення курсу студенти будуть:
- знати сутність та особливості Болонського процесу, Європейської кредитно-трансферної системи, організації освітнього процесу в Академії, форми організації освітнього процесу та контролю успішності в ЗВО, основні терміни, що стосуються такої організації;
- знати права і обов’язки студента, студентського самоврядування, студентського наукового товариства;
- знати особливості поведінки членів студентської групи;
- знати та оперувати поняттями: інформаційне суспільство, інформатизація, Смарт-освіта, електронні освітні ресурси Академії: портал, електронний каталог, наукові електронні видання, система антиплагіат тощо.
- знати основні показники ефективної командної взаємодії, особливості процесу формування команди та особливості роботи в ній, переваги прийняття групових рішень;
- знати підходи до постановки та досягнення життєвих цілей, формування нових корисних звичок, що допоможуть досягти успіхів у майбутній професійній діяльності;
- знати значення особистісного та професійного самовизначення, саморозвитку та самоменеджменту на шляху до успіху в житті;
- вміти самостійно організовувати свою діяльність, а також працювати в команді, відповідати за хід і результати власного навчання;
- вміти використовувати ефективні методи і прийоми роботи з інформацією (навички слухання (аудіювання), читання, конспектування тощо).
- вміти використовувати різноманітні форми й види усного та писемного мовлення (доповідь, виступ, дискусія, диспут, есе, реферат, особливості їх підготовки, структури, оформлення);
- вміти застосовувати методи і прийоми особистісного та професійного самовизначення, саморозвитку та самоменеджменту, самопрезентації.
Навчальна стратегія дистанційного курсу.
Досягнення навчальних цілей здійснюється за допомогою:
· самостійного навчання здобувачів на основі розробленого для курсу комплексу навчально-методичних матеріалів;
· відповідей на контрольні питання за допомогою опрацювання основної та додаткової літератури з рекомендованого списку;
· тестування, яке здійснюється в інтерактивному режимі.
Вивчення дисципліни «Академічні студії» передбачає самостійну роботу здобувача, яка передбачає формування самостійності у здобутті знань, способах оволодіння складними вміннями і навичками бачити зміст та мету роботи, організовувати власну самоосвіту, вміння по-новому підходити до вирішення питань, оптимізувати пізнавальну і розумову активність і самостійність, здатність до творчості. Крім цього, самостійна робота, будучи найважливішим засобом освіти, має будуватися на основі наукової організації розумової праці, яка вимагає дотримання здобувачем наступних положень: вміння визначати свої можливості, знати свої позитивні сторони і недоліки, особливості своєї пам'яті, уваги, мислення, волі; здатність знайти найбільш придатні для себе методи самостійної роботи і піклуватися про їх удосконалення; починаючи роботу, встановлювати її мету (навіщо я працюю, що маю досягти в своїй роботі); здатність скласти план роботи і працювати, дотримуючись цього плану (що і в який термін я маю виконати); вміння здійснювати самоконтроль, самоперевірку в процесі роботи; вміння створювати сприятливу обстановку для своєї роботи і постійно покращувати її; здатність виконувати вимоги гігієни праці, створювати гігієнічні умови для праці; здатність працювати щодня, систематично, а не від випадку до випадку.
- Викладач: Ірина Анатоліївна Сторожук