Мета вивчення навчальної дисципліни       

Головною метою викладання дисципліни є формування системи теоретичних і прикладних знань  про методи і процеси управління формуванням, функціонуванням і розвитком потенціалу підприємств.

Основними завданнями, що мають бути вирішені в процесі викладання дисципліни, є теоретична підготовка студентів і формування у них компетенцій у сфері  управління потенціалом підприємств.

 

Статус дисципліни

Обов'язкова

 

Місце навчальної дисципліни в освітній програмі

Навчальна дисципліна “ Управління потенціалом організації ” логічно пов’язана з навчальними дисциплінами  „Корпоративне управління”, “Управління бізнесом”, “Менеджмент організації”, “Менеджмент”, “Виробничий менеджмент”, “Антикризовий менеджмент”, „Антикризове управління підприємством”, “Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності” та рядом інших і спрямована на формування фахівця у сфері менеджменту, який володітиме сучасними методами управління та практичними навичками організаційної роботи на підприємстві.      

 

Компетентності та програмні результати навчання

 Освітніми компетентностями дисципліни «Управління потенціалом організації» є   наступні :

Інструментальні компетентності - здатність до аналізу і синтезу, здатність до організації і планування, базові загальні знання, засвоєння основ базових знань з професії, усне і письмове спілкування рідною мовою, комп'ютерні навички, уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, прийняття рішень.

Міжособистісні компетентності - здатність до самокритики, робота в команді, міжособистісні навики та уміння, розуміння інших культур, етичні зобов'язання.

Системні компетентності - здатність застосовувати знання на практиці, дослідницькі навики і уміння, здатність до навчання, здатність пристосовуватись до нових ситуацій, здатність породжувати нові ідеї, лідерські якості, здатність працювати самостійно, ініціативність, турбота про якість, бажання досягти успіху.

Глобальні компетентності - знання особливостей та тенденцій сучасного цивілізаційного розвитку, розуміння процесів глобалізації, здатність системно мислити, творчо підходити до вирішення проблем, генерувати нові ідеї та вирішувати проблеми на інноваційній основі.

 Соціально-трудова компетентність - володіння знаннями та досвідом у сфері громадянсько-суспільної діяльності, у соціально-трудовій сфері, уміння аналізувати ситуацію на ринку, діяти відповідно до особистої та суспільної вигоди, володіти етикою трудових і громадських взаємин.  Опанування мінімально необхідними для життя в сучасному суспільстві навички соціальної активності та функціональної грамотності.

Коротке пояснення можливостей і переваг (для вибіркових дисциплін)

 

Передумови для вивчення дисципліни

 В умовах ринку першочерговим завданням керівництва підприємства стає формування, оцінка і управління поточними та перспективними можливостями підприємства, тобто його потенціалом з метою росту ефективності функціонування та забезпечення конкурентоспроможності підприємства.

Програма вивчення  дисципліни "Управління потенціалом  організації " складена відповідно до місця та значення дисципліни за структурно-логічною схемою, передбаченою освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів зі спеціальності  "Менеджмент".

Очікувані результати навчання

 Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні:

 знати:

- методичні та організаційно-економічні засади формування потенціалу підприємства; взаємозв’язок, недоліки і переваги теорії управління підприємством за критеріями вартості порівняно з іншими концепціями менеджменту; системи внутрішнього та зовнішнього моніторингу підприємства;

- основні проблеми організації та раціоналізації матеріальних потоків на сучасних підприємствах; специфічні особливості оцінки ефективності управління потенціалом техніко-технологічного та управлінського персоналу; сукупність індикаторів, показників і стандартних соціально-економічних нормативів, що формують матрицю конкурентоспроможності і характеризують резерви і втрати потенціалу підприємства; технологію формування антикризової системи управління потенціалом підприємства;

- моделі підтримки прийняття антикризових рішень; інтегральні показники продуктивності економічних систем; методи вимірювання ефективності управління потенціалом підприємства.

Майбутні фахівці у результаті оволодіння курсом повинні вміти:

- будувати та аналізувати графоаналітичну модель потенціалу підприємства;

- застосовувати витратний, дохідний та порівняний підходи до оцінки бізнесу;

- оцінювати рівень забезпеченості основних пропорцій між складовими техніко-технологічної бази підприємства;

- проводити оцінювання ефективності використання трудового потенціалу різних категорій персоналу на підприємстві;

- проводити аналіз конкурентоспроможності потенціалу складних економічних систем на базі індикативного методу; оцінювати ефективність обраної антикризової стратегії та функціонування системи управління підприємством;

- розробляти прикладні проекти (програми) удосконалення організаційної структури та підвищення продуктивності праці інженерно-технічних і управлінських працівників підприємства;

- розробляти програми (проектів) підвищення результативності використання потенціалу та його окремих складових.