ІІ. Мета вивчення навчальної дисципліни

Мета дисципліни — сформувати у майбутніх фахівців теоретичні знання та практичні навички щодо методів маркетингових досліджень зовнішнього і внутрішнього маркетингового середовища з точки зору  сучасних тенденцій із застосуванням якісних і кількісних методів дослідження, використання Internet і комп’ютерних технологій.

.

Завдання дисципліни:

-          засвоєння основних функцій маркетингових досліджень та аналізу ринку, а також набуття вмінь визначення існуючих проблем в торговельно-виробничій діяльності;

-          оволодіння методами, прийомами та інструментів дослідження ринків товарів та послуг;

-          оволодіння методами обробки та інструментами аналізу отриманої маркетингової інформації;

-          набуття навичок  встановлення стратегічних цілей і завдань маркетингових підрозділів;

-          ознайомлення з основними методи стимулювання маркетингових досліджень, засвоєння методів розробки ефективних систем стимулювання маркетингових досліджень і впроваджувати їх в практику, а також систем і методів контролю ефективності;

-          ознайомлення з основними законодавчими і нормативними актами, які регулюють торгову діяльність  в Україні.

Предметом дисципліни процес маркетингових досліджень та аналізу ринку методи обробки та інструменти аналізу отриманої маркетингової інформації тощо.

 

Статус дисципліни – вибіркова.

 

Місце навчальної дисципліни освітній програмі. Вивчення курсу «Аналітичний маркетинг»  взаємопов’язане з такими дисциплінами, як «Маркетинг», «Товарознавство», «Менеджмент», «Маркетингові дослідження», «Маркетингова товарна політика» тощо.

 

Компетентності та програмні результати навчання

Інтегральні компетентності

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

 Загальні компетентності (за вимогами НРК)

ЗК - 1, 6

 

Здатність до застосовування загальнонаукових та фундаментальних знань в практичних ситуаціях, уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, приймати обґрунтовані рішення, знання та розуміння предметної області професійної діяльності.

Здатність до навчання, адаптації, креативності, генерування ідей та дій в новій ситуації.

Професійні компетентності бакалавра за спеціальністю 075 Маркетинг спеціалізація «Маркетинг і рекламна діяльність»

СК - 1, 3, 4, 6, 18, 20

Здатність щодо використання інновацій в маркетинговій діяльності підприємства та оцінки їх ефективності.

Здатність формувати на підприємстві маркетингову політику (товарну, цінову, збутову та комунікаційну), націлену на досягнення стратегічних цілей,

та оцінювати її ефективність.

Здатність формувати програму лояльності споживачів на основі концепції соціально-відповідального маркетингу.

Здатність оцінювати імідж підприємства та обґрунтовувати заходи з його підвищення.

Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу..

Передумови для вивчення дисципліни Теоретичною основою дисципліни «Аналітичний маркетинг» є основні положення економічної теорії та загальної теорії маркетингу. Вона є продовженням дисципліни «Маркетингові дослідження».

 

ІІІ. Очікувані результати навчання

Після вивчення дисципліни студент повинен

 уміти:

-          встановлювати стратегічні цілі та завдання, збирати і аналізувати необхідну інформацію, а також визначати цільові ринки і їх сегменти для входження із своїм товарів;

-          усвідомлювати свої орієнтири, чітко визначати ціль своєї роботи, вирішувати проблеми по збуту та просуванню товарів якнайшвидше і з найбільшою ефективністю;

-          розробляти ефективну систему ціноутворення та збуту товару; вміти керувати попитом споживачів та колективами фахівців по маркетингу,

-          вирішувати самостійно або разом з колективом питання по отриманню максимального прибутку та соціального ефекту.

знати:

-          основні методи і принципи стратегічного та операційного планування;

-          напрями, тенденції та ключові аспекти досліджень ринку, споживачів, конкурентів;

-          базові принципи, методи, прийоми опрацювання маркетингової інформації та проведення досліджень у рекламі та зв'язках з громадськістю.